وبلاگ

  • صفحه اصلی
  • آیا ورود به عرصه فریلنسرینگ برای شما مناسب است؟ (بخش دوم)
image
image
image
image
image
image
image
image
آیا ورود به عرصه فریلنسرینگ برای شما مناسب است؟ (بخش دوم)

آیا ورود به عرصه فریلنسرینگ برای شما مناسب است؟ (بخش دوم)

در مقاله‌ی گذشته در این رابطه صحبت کردیم که آیا ورود به عرصه فریلنسرینگ برای همه‌ی افراد می‌تواند مناسب باشد یا خیر. شما را با چالش‌های این راه آشنا کرده و از مزیت‌های فعالیت به‌عنوان فریلنسرینگ سخن به میان آوردیم. حال در ادامه می‌خواهیم این مسئله را بیشتر باز کرده و مباحث جدیدی را برای شما مطرح کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

داشتن یک منبع درآمد ثابت

احتمالا می‌دانید که بیشتر افراد یک شغل کارمندی دارند و از یک منبع درآمد واحد در زندگی خودشان استفاده می‌کنند. این افراد هر روز از خواب بیدار شده، به سر کار می‌روند و آخر ماه یک حقوق معین و معمولا ثابت دریافت می‌کنند. این روند ممکن است برای خیلی‌ها ایده‌آل باشد، چرا که می‌توانند با متعادل کردن هزینه‌های شخصی در طول ماه، همچون اجاره‌ی خانه، هزینه‌های ماشین و انواع قسط‌ها، به شکلی معمولی به زندگی خودشان ادامه دهند.
همان‌طور که می‌دانید چنین روندی می‌تواند طی ماه‌های مختلف شکسته و هزینه‌های اضافی بسیاری برای فرد داشته باشد. حال دیگر آن حقوق ثابت ماهیانه نمی‌تواند جوابگوی هزینه‌های ناگهانی باشد. حقوق ثابت ماهیانه صرفا برای هزینه‌های قابل پیش بینی مناسب است و در مقابل اگر شما مشتری و کارفرماهای متنوعی داشته باشید، می‌توانید بر حسب پولی که نیاز دارید، میزان فعالیت خود را تنظیم کرده و هرچه بیشتر از پس هزینه‌های اضافی خود نیز بر بیایید.
اگر نگاهی به کشور خودمان بیندازید، خطرات برخورداری از یک حقوق ثابت، خطرناک‌تر از هر کشوری است و کاهش و افزایش قیمت باعث می‌شود که برنامه‌ریزی‌ها چندان جواب نداده و فرد در طول ماه دوباره با مشکلات زیادی روبرو شود. فعالیت به‌عنوان فریلنسر سبب می‌شود که اگر به‌طر مثال شما دو روز شرایط کار نداشتید، بتوانید با افزایش میزان فعالیت خود در روزهای آینده، این کمبود خود را جبران کنید.

برای خرید اکانت وریفای شده Freelancer می توانید از خدمات سایت اکانت فریلنسر استفاده کنید ، همچنین جهت ثبت درخواست از طریق لینک زیر اقدام کنید.
سفارش اکانت وریفای شده سایت فریلنسر

در مقاله‌ی گذشته در این رابطه صحبت کردیم که آیا ورود به عرصه فریلنسرینگ برای همه‌ی افراد می‌تواند مناسب باشد یا خیر. شما را با چالش‌های این راه آشنا کرده و از مزیت‌های فعالیت به‌عنوان فریلنسرینگ سخن به میان آوردیم. حال در ادامه می‌خواهیم این مسئله را بیشتر باز کرده و مباحث جدیدی را برای شما مطرح کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

زندگی به‌عنوان یک فریلنسر چگونه است؟

وقتی که شما از کار ثابت خود انصراف داده و تصمیم بگیرید که به‌عنوان یک فریلنسر فعالیت خواهید کرد، می‌توانید منابع درآمد متنوعی از کارفرماهای مختلف داشته باشید. این درآمد ثابت نیست و هر ماه می‌تواند شرایط خاصی داشته باشد. اغلب درآمد افراد از کار فریلنسرینگ کاملا غیرقابل پیش بینی است و نوسانات موجود نشان می‌دهد که یک فرد می‌تواند به‌واسطه پشتکار یا تنبلی در برخی از ماه‌ها، درآمد متنوعی را تجربه کند. یک فرد هزینه‌های خاصی در طول ماه دارد و کم و زیاد شدن آن یا کم و زیاد شدن درآمد، می‌تواند سود شخصی را به کل تغییر دهد. این مورد شاید در ابتدا شرایط را برای شما سخت کند. مخصوصا اگر یک فریلنسر حرفه‌ای نباشید، احتمالا نمی‌توانید که بودجه و پس انداز شخصی خود را در طول ماه‌های اولیه کنترل کنید.
بسیاری از فریلنسرها این حس را پیدا می‌کنند که به جای یک رئیس، برای چند رئیس کار می‌کنند. یک فریلنسر با توجه به برنامه‌ریزی شخصی خود، می‌تواند ادعا کند که به‌ازای هر ساعت فعالیت، میزان خاصی هزینه در نظر گرفت است. این میزان می‌تواند درآمد وی را مشخص کرده و تفاوت قابل توجهی نیز نسبت به دیگر فریلنسرهای دیگر داشته باشد. تعیین این میزان چندان هم به خود فرد وابسته نیست و باتوجه به تجربه‌ای که هر فرد می‌تواند داشته باشد، تعیین نرخ هر فرد برای خودش، روی میزان علاقه‌مندی کارفرمایان برای همکاری با آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.
هر فریلنسر برحسب هزینه‌هایی که در طول ماه دارد، تعیین می‌کند که شرایط پرداخت کارفرمایان باید به چه شکلی باشد. می‌دانیم که در این حرفه، گاهی اوقات پرداخت با تاخیر مواجه می شود و همین موضوع می‌تواند یک فریلنسر را به دردسر بیندازد. اما فرد موردنظر می‌تواند حساب‌های خود را مشخص کرده و برنامه‌ریزی معینی برای دریافت حق‌الزحمه خود از کارفرمایان داشته باشد.
با توجه به صحبت‌هایی که تاکنون مطرح شده است، هر فریلنسر می‌تواند سه مدل مشتری داشته باشد. این بدان معی است که یک سوم درآمد شما به یک مشتری خاص بستگی دارد. اگر یکی از مشتریان شما همواره برای‌تان پروژه دارد و شما هر ماه از وی حقوق دریافت می‌کنید، یقینا درآمد بیشتری در ماه‌های متوالی خواهید داشت، اما بازهم هزینه‌های شخصی می‌تواند متغیر باشد و معمولا هم بیشتر از درآمدی است که بدین صورت دریافت می‌کنید.
کار فریلنسرینگ معمولا از نظر مالی با ریسک همراه است. دلیل این امر هم این است که شما منبع درآمد کم تعدادی دارید که هرکدام می‌توانند در یک چشم به‌هم زدن ناپدید شده و امور مالی شما را به هم بریزند. قطع همکاری با یک یا چند کارفرما امری طبیعی در این کار است و بنابراین نمی‌توان برای همیشه روی یک منبع درآمد حساب همیشگی باز کرد. هرچه قدر هم که شما در تلاش برای حفظ منابع درآمد به‌صورت همیشگی باشید، بالاخره شرایط طوری رقم می‌خورد که شما آن‌ها را از دست داده یا اینکه با کارفرمایان جدیدی همکاری کنید.
به‌همین دلیل است که شما برای شروع کار فریلسرینگ، همواره باید نگاهی به سبک زندگی خود انداخته و نرخ درآمد و هزینه‌های خود را محاسبه کنید. بدین ترتیب شما خواهید توانست که پول کافی برای آن سبک زندگی دلخواه خود کسب کنید.

در مقاله‌ی گذشته در این رابطه صحبت کردیم که آیا ورود به عرصه فریلنسرینگ برای همه‌ی افراد می‌تواند مناسب باشد یا خیر. شما را با چالش‌های این راه آشنا کرده و از مزیت‌های فعالیت به‌عنوان فریلنسرینگ سخن به میان آوردیم. حال در ادامه می‌خواهیم این مسئله را بیشتر باز کرده و مباحث جدیدی را برای شما مطرح کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

کاهش ریسک

اگر یک کارمند رئیس برای خود، یک فریلنسر هم یک مشتری و یک کارآفرین هم به‌همین صورت مشتریانی برای خودشان داشته باشند، مشاهده خواهید کرد که هیچ کدام از آن‌ها به‌هیچ عنوان به درآمد خاصی وابسته نیستند. این امر سبب می‌شود که ریسک در کار آن‌ها به حد زیادی کاهش پیدا کرده و بتوانند ماندگاری بیشتری در کسب و کارشان داشته باشند. درواقع همین تنوع درآمدی از منابع مختلف است که به‌طور کلی خطر ریسک را پایین آورده و هیچ تحول غیرمنتظره‌ای در بازار، نمی‌تواند تاثیر شگرفی روی پایداری این افراد داشته باشد. این افراد به‌هیچ عنوان شروع کارشان را به یک شرکت یا منبع خاص وابسته نمی‌دانند، چرا که همزمان با خیلی از کارفرمایان یا روسا همکاری خودشان را شروع کرده‌اند و وابسته به کسی نبوده‌اند.
شما در واقع زمان خود را به فروش می‌رسانید. شما وابسته به کسی نیستید و زمان خود را در اختیار هر منبع درآمدی که وجود داشته باشد، قرار می‌دهید. در چنین صورتی شما به خودتان وابسته هستید و هیچ مانعی نمی‌تواند زمان را از شما ربوده یا محدودیتی برای خرج آن ایجاد کند. یک فریلنسر کارکشته و کاربلد با صدها نفر مراوده کاری دارد و هر ماه از هرکدام از آن‌ها پول دریافت می‌کند. شاید این مبالغ اندک باشند، اما اگر باهم جمع شوند، یک منبع درست و حسابی برای فرا تلقی می‌شوند. چنین روندی سبب می‌شود که تاثیر هرکدام از آن‌ها روی آسیب شغلی طرف قابل توجه نبوده و جایگزین کردن آن‌ها هم برای فراد سهل و آسان باشد. این افراد هر صبح که از خواب بیدار می‌شوند، امنیت کامل شغلی دارند و تجارت‌شان همچنان برقرار و ایمن خواهد بود. این‌ها همان کارهایی هستند که یک فریلنسر حرفه‌ای باید انجام دهد.
با این وجود، ممکن است که شما در ابتدای راه‌تان، چنین منابع ارزشمند درآمدی را در اختیار نداشته باشید و هر ماه از طرف یک کارفرما ضربه بخورید. خب نباید نگران این چیزها باشید و همچنان با پشتکار تمام به تلاش خودتان ادامه دهید. یقینا کم کم چنین شرایطی برای شما هم برقرار خواهد شد و می‌توانید در عرض چند سال و به‌آرامی به آن نقطه‌ی درآمد ایمن دست یابید. چیزی که مهم است، شما از همان ابتدا باید این نکته را در نظر داشته و کارفرمایان متعددی در اطراف خودتان داشته باشید تا همیشه کاری برای انجام دادن داشته باشید و منبع درآمدی شما وابسته به یک کارفرمای خاص نباشد.
در ادامه مباحث دیگری را مطرح می‌کنیم که می‌تواند روی کنترل کامل آینده شما تاثیرگذار باشد. همیشه ساعات فعالیت خود را تنظیم کرده و برای آن‌ها ارزش قائل باشید. همواره میزان درآمد خود را کنترل کرده و ببینید که در طول ماه‌های قبل چه تغییری داشته‌اید. همواره بخشی از زمان خود را صرف پیدا کردن کارفرماهای جدید و کسب مهارت جدید کنید. مهارت‌های جدید سبب می‌شود که شما به منابع جدیدی وصل شده و همچنان گستره درآمدی خود را بیشتر و بیشتر کنید. روی برند خودتان سرمایه گذاری کرده و مسئولیت آن را برای همیشه به‌عهده بگیرید. در نظر داشته باشید که تبدیل شدن به یک فریلنسر، راهی برای دستیابی به تمام این ارزش‌ها است و همین الان باید کار خود را شروع کنید؛ چرا که فردا دیر است.
 

جمع‌بندی

در این دو مقاله متوجه شدیم که تفاوت یک کار ثابت با فریلنسرینگ در چیست و یک فرد در چه شرایطی می‌تواند امیدی به آینده در این کار داشته باشد. با خطرات فعالیت در چنین راهی آشنا شدیم و فهمیدیدم برای اجتناب از این ریسک‌ها چه باید کرد. یک فریلنسر می‌داند که پا در چه عرصه‌ی حرفه‌ای می‌گذارد و به‌همین خاطر باید در کنار رعایت اصول، باهوش بوده و منابع درآمد چندگانه‌ای برای خودش ترتیب دهد. در چنین شرایطی است که هیچ عوامل مزاحم و ریسک‌داری، نمی‌تواند وی را از حرکت پیشروانه بازداشته و متوقف کند. سبک زندگی خود را شناخته و بدانید که برای پیشبرد آن به چه میزان درآمد نیاز دارید. با بررسی چنین مواردی، انگیزه و اعتماد به نفس بالایی برای تحقق رویاهای خود خواهید داشت و می‌توانید زمان ایده‌آل خود را با نرخی مشخص برای این کار بگذارید. از موانع و خطرات کار نهراسید و همیشه سعی کنید که با پشتکار تمام، نهایت انرژی خود را برای کار صرف کنید.

نظرات کاربران

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های اجباری توسط ستاره مشخص شده اند *