وبلاگ

image
image
image
image
image
image
image
image
بررسی مفاهیم پایه فریلنسری

بررسی مفاهیم پایه فریلنسری

در این مطلب قصد داریم که به مفاهیم پایه فریلنسری بپردازیم در این مقاله با حداقل مفاهیم پایه که هر فریلنسر باید با آن آشنا باشد می پردازیم. در ابتدا بهتر است که کمی در مورد لفظ فریلنسر صحبت کرده و تعیین کنیم که به چه کسی فریلنسر گفته می‌شود.فریلنسر در لغت به‌معنای کار آزاد است و فردی هم که در حرفه‌ی فریلنسرینگ فعالیت می‌کند، درواقع یک آزادکار محسوب می‌شود. فریلنسرینگ از آن جهت در شرایط کنونی اهمیت زیادی پیدا کرده است که همه‌ی افراد می‌توانند با ورود به چنین حوضه‌ای، یک کسب و کار مستقل برای خودشان راه‌اندازی کرده و سبک زندگی جدیدی برای خودشان ایجاد کنند

تعریف فریلنسرینگ

فریلنسر در لغت به‌معنای کار آزاد است و فردی هم که در حرفه‌ی فریلنسرینگ فعالیت می‌کند، درواقع یک آزادکار محسوب می‌شود. فریلنسرینگ از آن جهت در شرایط کنونی اهمیت زیادی پیدا کرده است که همه‌ی افراد می‌توانند با ورود به چنین حوضه‌ای، یک کسب و کار مستقل برای خودشان راه‌اندازی کرده و سبک زندگی جدیدی برای خودشان ایجاد کنند. فریلنسرینگ محدودیتی در زمینه‌ی درآمد برای شما نخواهد داشت و با داشتن پشتکار کافی و مهارت در زمینه‌هایی که به آن علاقه دارید، می‌توانید آینده درخشانی بعد از حدود ۱۰ سال داشته باشید. 
در سال‌های گذشته شاهد بودیم که تغییر گسترده‌ای در نحوه عملکرد شرکت‌ها در سرتاسر جهان روی داده است و فرصت‌های بسیار بیشتری در اختیار افراد فریلنسر قرار داده می‌شود. استخدام فریلنسر برای بسیار از مشاغل موجود، نه‌تنها مقبولیت بیشتری یافته است، بلکه شاهد جذاب‌تر شدن آن هم بودیم. چنین روندی درواقع فرصتی باورنکردنی برای افرادی است که مهارت‌های مفیدی دارند و می‌توانند یک فعالیت فریلنسرینگ در حوزه‌ی خود ایجاد کنند. در نهایت چنین شروعی تبدیل به کسب و کاری حرفه‌ای خواهد شد و می‌توانند شغلی پایدار برای خودشان داشته باشند. اگر نگاهی به عرصه تولید محتوا و بازاریابی در این حوزه بیندازید، کاملا متوجه فرصت‌هایی خواهید شد که در اختیار شما قرار ی‌گیرند.
این حرفه برای شما مالیات کمتری خواهد داشت و هزینه‌های مربوط به کارهای دولتی را نیز ندارد. مراقبت بهداشتی به‌دلیل فعالیت دورکاری، به کمترین حد ممکن می‌رسد و کمتر مجبور خواهید شد که در فضای کاری حضور داشته باشید. در این بین مشاهده شده است که شرکت‌ها علاقه بیشتری برای استخدام فریلنسرها از خودشان نشان داده‌اند و در این زمینه وب‌سایت‌هایی هم وجود دارد که چنین تقاضاهایی را برآورده می‌کنند. به‌همین دلیل فعالیت به‌عنوان یک فریلنسر، هرچه بیشتر وارد فاز حرفه‌ای شده است و شما از همان ابتدا می‌توانید قدم‌های محکمی را برداشته و وارد کار شوید.
 

برای خرید سرور مجازی مناسب برای اتصال به سایت های فریلنسری خارجی می توانید از خدمات سایت اکانت فریلنسر استفاده کنید ، همچنین جهت ثبت درخواست از طریق لینک زیر اقدام کنید.
سفارش سرور مجازی

آیا فریلنسری برای شما مناسب است؟

فریلنسرینگ هم یقینا مانند تمام شغل‌های موجود در جهان، از جوانب مثبت و منفی خودش برخوردار است. شما در ابتدا به‌طور کلی باید طرز فکر خاصی برای ورود به این شغل داشته باشید. باید نظم و انضباط را به کار خود وارد کرده و کاملا با اطمینان خودتان را یک فریلنسر بنامید. شما در همه‌حال رئیس خودتان خواهید بود و تعیین نقشه‌ی راه پیش‌رو نیز کاملا به‌عهده‌ی خودتان است. با فریلنسرینگ شما می‌توانید برنامه را از پیش تعیین کرده و حتی روزهایی را برای استراحت خودتان انتخاب کنید. در آینده به‌صورت دقیق فاکتورهایی را معرفی خواهیم کرد که شما می‌توانید با استفاده از آن، مناسب بودن یا نبودن شغل فریلنسرینگ را برای خود مشخص کنید.

مزایای فریلنسرینگ

مطمئن باشید که مزایای فعالیت در حوزه فریلنسرینگ بسیار بیشتر از معایب آن است. با در نظر داشتن جوانب مثبت کار، شما می‌توانید نکات منفی را مدیریت کرده و هرچه بیشتر در این حوزه کسب درآمد داشته باشید. در این حوزه همواره فرصت‌های کاری وجود دارد و می‌توانید در هر ساعت، ده‌ها موقعیت جدید شغلی برای خود داشته باشید. شما می‌توانید پیشنهادات مختلفی برای پروژه‌های خاص ارسال کرده و هر روز چنین شرایطی را داشته باشید.
یک فریلنسر موفق می‌تواند برنامه خودش را کنترل کرده و دقیقا به‌همان میزان که علاقه دارد، پروژه دریافت کند. شما نیازی به درخواست استراحت از هیچ کس نخواهید داشت، چرا که می‌توانید در روزهای دلخواه هیچ پروژه‌ای را قبول نکنید. شما در این کار نیازی به سحرخیز بودن ندارید و تایم کاری دقیقا در اختیار خود شما خواهد بود. با فعالیت در این حوزه، بهترین بهره‌وری را خواهید داشت و می‌توانید در ساعت‌های مشخصی که خودتان تعیین می‌کنید، در محل کار حضور یابید. در ادامه‌ی مقالات، اطلاعات بیشتری را در مورد مزایای ورود به کار فریلنسرینگ با شما در میان خواهیم گذاشت.

معایب فریلنسرینگ

این موضوع را در نظر داشته باشید که کار فریلنسرینگ می‌تواند در برهه‌های زمانی خاص، دچار افت شود و شما چند روز هیچ‌کاری برای انجام دادن نداشته باشید. این موارد کاملا طبیعی است و یک فریلنسر ماهر، می‌داند که باید چه برنامه‌ریزی مداومی برای کاهش این روزها داشته باشد. سعی کنید انقدر در کار خود ماهر شوید که با دریافت پروژه از شرکت‌های معتبر و مهم، قراردادی بلندمدت برای انجام دادن کارهای آینده آن‌ها نیز منعقد کنید. چنین چیزی باعث می‌شود که در صورت نبود پروژه‌های روزانه، بتوانید که روی پروژه‌ی این شرکت‌ها فعالیت کنید.
یک فرد برای ورود به این عرصه‌ی شغلی، بایدها و نبایدهای این شغل را باید بشناسد و شرایط آن را درک کند. شما در این حرفه مرخصی با حقوق ندارید و بنابراین باید میزان روزهای فعالیت‌ خود را مشخص کرده و کاملا از نظر مالی همه‌ی جوانب را بررسی کنید. اگر می‌خواهید که یک فریلنسر موفق باشید، باید روال کاری روزمره خود را حفظ کرده و آمادگی انجام دادن چندین پروژه به‌صورت همزمان را نیز داشته باشید. یک فریلنسر خود مدام به‌دنبال پروژه‌های جدید می‌گردد و سعی می‌کند که جریان ثابتی از کار را برای خودش حفظ کند. مطمئن باشید که کار به‌دنبال شما نمی‌آید و شما خودتان باید از مهارت خود بهترین پروژه‌های موجود را انتخاب کرده و چند مورد نیز به‌صورت همزمان قبول کنید تا در روزهای آینده، بدون کار نباشید.
اگر یک کار تمام وقت دارید و قصد دارید که وارد عرصه فریلنسرینگ شوید، باید کمی محتاطانه عمل کنید. هرگز نباید کار اصلی خود را ول کرده متمرکز کار فریلنسرینگ شوید. شما باید وقت خود را ترکیب کرده و زمان مشخصی را به این حرفه اختصاص دهید. یقینا در ادامه و با دریافت پروژه‌های مختلف، می‌توانید کار فریلنسرینگ خود را وارد فاز جدی‌تری کرده و یک تصمیم گیری صحیح در آینده داشته باشید. یقینا شما زمانی می‌توانید با اعتماد کامل نسبت به کار فریلنسرینگ جلو روید که از راحتی کار و درآمد پایدار اطمینان حاصب کرده و شرایط را برای توسعه‌ی کار خود مشاهده کنید. در ادامه می‌توانید با مقالات بعدی ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری در مورد چالش‌ها و معایبی که در این عرصه وجود دارد، با شما صحبت کنیم.

تعیین یک پلتفرم برای فعالیت

تعیین پلتفرمی که می‌خواهید از آن زاویه وارد کار فریلنسرینگ شوید، اهمیت بسیار زیادی دارد. این موضوع را می‌توان از دو جنبه مورد بررسی قرار داد. یکی از جنبه‌ها به علایق فرد بستگی داشته و دیگری فرصت‌هایی است که در هر پلتفرم در اختیار فریلنسرهای آن حوزه قرار دارد. شما می‌توانید دقیقا در همان زمینه‌ای فعالیت کنید که مهارت کافی دارید. البته یقینا حوزه‌های همچون طراحی وب، برنامه‌نویسی، گرافیک و غیره هم وجود دارد که فرصت‌های بهتری در آن‌ها فراهم است و می‌توانید نتیجه‌ی بیشتری با ورود به آن عرصه‌ها دریافت کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا توضیحات تکمیلی و بیشتری را در مورد پلتفرم‌های فعالیت در حوزه کاری فریلنسرینگ را با شما در میان گذاریم.

ساخت پروفایل کاری

ساخت پروفایل کاری این اجازه را به صاحبان پروژه می‌دهد که با فریلنسرها بیشتر آشنا شده و بتوانند بهترین انتخاب را برای انجام پروژه خودشان داشته باشند. به‌همین دلیل شما باید به‌صورت دقیق به آن توجه کرده و با حوصله آن را تکمیل کنید. همه‌ی مهارت‌های خود را در آن وارد کرده و از سوابق کاری خود صحبت کنید. به تحصیلات دانشگاه خود اشاره کرد و بگویید که چند سال سابقه‌ی فعالیت در پلتفرمی که انتخاب کرده‌اید، دارید. می‌توانید در این بخش از پروژه‌های خود هم صحبت کرده و یک دید دقیق به کارفرما ارائه دهید. در ادامه با جزئیات دقیق‌تری نحوه‌ی پر کردن یک پروفایل خوب را با شما درمیان خواهیم گذاشت. پس با ما همراه باشید.

ارائه نمونه کار

نمونه کار نقطه‌ی عطفی است که یک کارفرما می‌تواند از طریق آن، میزان مهارت شما را بررسی کند. هرچه قدر که پروژه‌های خوب بیشتری کار کرده باشید، بدون نیاز به توضیح می‌توانید کارفرما را تحت تاثیر قرار دهید. آن‌ها با دانش کافی می‌توانند مهارت شما را مورد سنجش قرار داده و بهترین انتخاب را برای انجام پروژه خودشان داشته باشند. نمونه کارهای خود را می‌توانید به‌صورت دقیق وارد کرده و هرچه بیشتر در مورد آن‌ها صحبت کنید. با توجه به این موضوع، مشخص می‌شود که انتخاب پروژه هم اهمیت بسیار زیادی دارد و هرچه سابقه‌ی پرباری را برای خود ساخته باشید، در آینده هم می‌توانید با کارفرمایان سطح بالایی همکاری کنید. در ادامه توضیحات تکمیلی بیشتری در این رابطه ارائه خواهیم داد.

تعیین ارزش خودتان

منظورمان از ارزش یک فریلنسر، میزان پیشنهادی است که می‌تواند به پروژه‌ها ارسال کرده و کارفرمایان را تحت تاثیر قرار دهد. یقینا شما با داشتن ۲ سال سابقه، نمی‌توانید انتظار مشابهی از همکاری پرسود کارفرما با یک فریلنسری داشته باشید که ۱۰ سال سابقه‌ی کار دارد و نام خوشی برای خود دست و پا کرده است. بنابراین ارائه پیشنهاد باید در حد و اندازه‌ی میزان تجربه و اعتبارتان باشد، تا بتوانید شانس بالایی برای گرفتن کار داشته باشید. سعی کنید از قیمت‌های پایین شروع کرده و صرفا یک سابقه‌ی کار عالی برای خود ترتیب دهید. یقینا چنین روندی سبب می‌شود که در آینده سود مالی بیشتری نصیبتان شود. ایجاد سابقه و کار روی پروژه‌های بیشتر، همیشه یک اعتبار انکارنشدنی برای یک فریلنسر است. در ادامه می‌توانید با مقالات بعدی ما همراه شده و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید.

جمع‌بندی

فعالیت به‌عنوان یک فریلنسر، وارد فاز جدیدی در طول سال‌های اخیر شده است و کارفرمایان و صاحبان شرکت‌ها، توجه بیشتری نسبت به قبل از خودشان نشان می‌دهند. بنابراین در کشور ما نیز مانند هر نقطه از جهان، شرایط خوبی برای فریلنسرینگ فراهم شده است و شما می‌توانید با یک شروع خوب و دقیق، از مهارت و علاقه‌ای که دارید، درآمد کسب کنید. این یک فعالیت پرسود و عالی است و خیلی از چالش‌های مشاغل دیگر را نیز ندارد. در ادامه به‌صورت تخصصی می‌توانید با ما همراه شده و مقالات آینده‌ی ما را در حوزه‌ی فریلنسرینگ دنبال کنید.

نظرات کاربران

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های اجباری توسط ستاره مشخص شده اند *