وبلاگ

  • صفحه اصلی
  • آیا ورود به عرصه فریلنسرینگ برای شما مناسب است؟
image
image
image
image
image
image
image
image
آیا ورود به عرصه فریلنسرینگ برای شما مناسب است؟

آیا ورود به عرصه فریلنسرینگ برای شما مناسب است؟

در این مقاله ما قصد داریم که کمی بیشتر در مورد قضیه‌ی «کار برای خود» صحبت کرده و آن را مورد بررسی قرار دهیم. چنین موردی در مورد برخی از حقایق بیشتر مطرح شده است و می‌توان معنای آن را دقیق‌تر متوجه شد. با پرداختن به چنین موضوعاتی دقیقا متوجه می‌شویم که کار فریلنسرینگ برای ما مناسب است یا خیر. این امر در صورتی محقق خواهد شد که جوانب مثبت و منفی کار را دقیق متوجه شده و سپس باتوجه به شرایطی که خودمان و جامعه‌ی پیش‌رو داریم، نتیجه را بررسی کنیم.

مقدمه

گاهی اوقات باید ایستاد و کمی در مورد آینده‌ فکر کرد. می‌دانیم که داشتن یک زندگی سالم همراه با تغذیه مناسب و ورزش روزانه، می‌تواند ما را تبدیل به والدین و همسر بهتری کند. چنین روندی در عرصه کسب و کارهای مختلف هم وجود دارد و یک فرد می‌تواند به این فکر کند که آیا می‌خواهد زیر دست کسی یا سازمانی کار کند، یا اینکه راه دیگری را پیش گرفته و کارفرمای خودش باشد.
شما هم ممکن است پیش از ورود به فعالیت به‌عنوان یک فریلنسر، چنین موردی را مورد بررسی قرار دهید. هدف ما در ابتدا از ارائه این مقاله این بود که هر فرد در هر شرایطی را به فعالیت در عرصه فریلنسرینگ ترغیب کنیم. اما هر چه بیشتر و بیشتر در باب این موضوع پیش رفته و با فریلنسرهای مختلف صحبت کردیم، متوجه شدیم که توجه به جوانب مثبت و منفی کار، می‌تواند به شکل دقیق‌تری به ما در زمینه‌ی ورود یا عدم ورود به این کار کمک کند.

در صورتی که سوالاتی در مورد سایت های فریلنسری خارجی دارید می توانید برروی لینک زیر کلیک کنید
سوالات متداول سایت های فریلنسری خارجی

در چه شرایطی شما باید از تبدیل شدن به یک فریلنسر اجتناب کنید؟

بسیاری از افرادی که هم‌کنون در شرکتی مشغول به کار شده‌اند، سابقا یک فریلنسر بوده‌اند. با در نظر گرفتن چنین موردی، می‌توان متوجه شد که آن‌ها از انتخاب چنین حرفه‌ای پشیمان شده و دوباره به کار در یک سازمان روی آورده‌اند. آن‌ها از داشتن استقلال کاری به‌عنوان یک فریلنسر صرف نظر کرده و با کمال میل وارد محدودیت‌های کاری شده‌اند. چنین چیزی چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ بیایید کمی بیشتر بررسی کنیم. یک سوال مهم وجود دارد و آن‌هم این است که چرا یک فرد تصمیم می‌گیرد که عقب‌گرد کرده و دوباره به همان شغل سابق خودش بازگردد؟
خب، این موضوع کاملا مشخص است. یقینا چنین افرادی نمی‌توانند به عوامل انگیزشی حوزه فریلنسرینگ اعتماد کرده و به آن‌ها پشت می‌کنند. بیشتر فریلنسرها استراتژی لازم برای جذب مشتری را ندارند و حتی اگر کسی اطلاعات کاملی از مشتری داشته باشد، هیچ تضمیمی وجود ندارد که در صورت وجود پروژه، کارفرما او را برای کار استخدام خواهد کرد.
بسیاری از فریلنسرهای دیگر معتقد هستند که ارائه تعهد، مهم‌ترین دلیل آن‌ها برای بازگشت به شغل‌های سنتی خودشان بوده است. بسیاری از این افراد سرپرست یک خانواده بوده‌اند و برای حمایت از همسر و فرزندان خود، به چنین تغییری روی آورده‌اند. درواقع وجود مشکل ملی، می‌تواند نکته عطفی برای صرف نظر کردن افراد از فعالیت به‌عنوان یک فریلنسر باشد.
مورد دیگری که احتمال داده می‌شود بسیاری از کارفرمایان آن را نادیده می‌گیرند، تداوم شغلی است. شغل‌های سنتی متوقف نمی‌شوند و فرد مطمئن است که در طول هفته علاوه بر داشتن ساعات کاری خود، در صورت نیاز مالی، می‌تواند اضافه کار ایستاده و پول بیشتری بگیرد. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که چنین روندی خیلی زود منجر به فرسودگی شغلی می‌شود.
فریلنسرها معمولا دچار استرس شغلی زیاد در رابطه یافتن مشتریان آینده خود هستند و هنگام انجام دادن یک پروژه، همیشه نگرانند که تکلیف مشتری بعدی چه می‌شود؟ این در صورتی است که با رعایت کردن اصول کار فریلنسری، نباید چنین استرس هایی وجود داشته باشد. شما باید کار خود را به همه نمایش داده و فرصت‌های شغلی بهتری را برای خود فراهم کنید. چنین روندی کار را در آینده برای شما جذاب‌تر خواهد کرد.
مورد آخری که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم، ایجاد بی ثباتی خاصی است که در نتیجه‌ی نداشتن پروژه‌های جدی و استراتژی بازاریابی حاصل می‌شود. اکثر فریلنسرها به‌خاطر داشتن وسواس در انتخاب پروژه یا فرسودگی ناشی از کار روی پروژه‌های سنگین، در نهایت از کار خود پشیمان می‌شوند و نمی‌توانند تمام وقت خود را صرف فریلنسری کنند.

چرا شما باید یک فریلنسر شوید؟

دلایل زیادی وجود دارد که شما باید کار کنونی خود را ول کرده و شیوه‌ی جدیدی برای کسب درآمد خود پیدا کنید. معمولا افراد زرنگ و باهوش به‌دنبال افرادی هستند که بتوانند آن‌‌ها را سکویی برای پرش خود قرار دهند. آن‌ها مشکل خاصی را برای آن‌ها حل می‌کنند و سپس همکاری را خاتمه می‌دهند. با ظهور رایانش ابری، اینترنت سرعت بیشتری در جهان به خود گرفت و ابزارهایی مانند Slack و Skype ظهور کردند تا افراد در سرتاسر جهان بتوانند یک تجارت جهانی باهمدیگر داشته باشند.
به‌نظر می‌رسد که چنین موضوعی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. همه چیز پیرامون به‌دست گرفتن کسب و کار شخصی خود می‌گردد و چنین موردی یقینا برای هر کسی جذاب است. بدین ترتیب شما باید جدی‌تر فکر کرده و یک مشاور مستقل برای خودتان باشید. این سریع‌ترین راهی است که می‌توانید طی کرده و اعتماد به‌نفس لازم برای این کار را داشته باشید. برخلاف تولید محصولی همچون یک نرم‌افزار یا سرویسی خاص، یا حتی نوشتن یک کتاب، تبدیل شدن به یک فریلنسر و طی کردن حلقه‌ی موجود در این حوزه، کاری سخت و نیازمند تلاش و کوشش است. 
شما می‌توانید امروز از مشتری خود استقبال کرده و فردا صورتحساب را جلویش قرار دهید. فعالیت‌های بیشتری چنین شرایطی دارند، اما با نگاهی دقیق متوجه خواهید شد که برای موفقیت در این عرصه، باید صبر و حوصله بیشتری داشته باشید. این کار تضمین شده نیست و خودتان می‌توانید تصمیم گیرنده باشید.
بسیاری از کارفرمایان وقت و هزینه‌ی خود را صرف ساخت کالایی می‌کنند که هیچ‌کس نمی‌خواهد و خریداری هم ندارد. به‌هیچ عنوان نمی‌تواند فردی را یافت که در مورد امنیت کار اطلاعات دقیقی را ارائه کرده و پروژه را مورد بررسی قرار دهد. فریلنسری راهی برای سرمایه گذاری شخصی است و خودتان می‌توانید منابع مالی برای توسعه کارتان را فراهم کنید. برخلاف روندی که در مشاغل سنتی وجود دارد، شما برای به‌دست آوردن پول بیشتر، نیازی به اختصاص تمام وقت برای آن نخواهید داشت.
شما می‌توانید نرخ کاری که انجام می‌دهید را دوبرابر کرده و زمان کاری خود را نیز نصف کنید و در عین حال همان درآمد قبلی را کسب کنید. شما با فعالیت به‌عنوان یک فریلنسر، دیگر نگران این نخواهید بود که صبح زود باید از خواب بیدار شده و حتما به سر کار بروید. تایم کاری مختص خودتان است و می‌توانید تعیین کننده باشید. شما نیازی به کار تمام وقت ندارید و صرفا کافی است که زمان‌هایی که در دسترس هستید را برای کارفرما مشخص کنید.
با فعالیت به‌عنوان یک فریلنسر، شما رئیس خودتان هستید و هیچ کس نمی‌تواند به شما دستور بدهد. اگر مایل به کسب درآمد بیشتر هستید، باید سرمایه گذاری بیشتری روی خودتان انجام داده و صبور باشید. شما خودتان تعیین کننده هستید و اگر فکر می‌کنید که کارفرمایان زیاد به شما فشار می‌آورند، می‌توانید در پروژه‌های بعدی انتظارات خود را تنظیم کرده و آن را به کارفرما منتقل کنید. بدین ترتیب آن‌ها هم دقیقا طبق انتظارات شما عمل خواهند کرد. یک فریلنسر در زمان‌های دلخواه می‌تواند کسب و کار خود را ارزیابی کرده و در صورت دلخواه، برخی از جنبه‌های کاری خود را تغییر دهید. طی صحبتی که با فریلنسرهای مختلف داشته‌ایم، سوالاتی را پیرامون نحوه‌ی تعیین نرخ انجام پروژه کردیم و پاسخ‌ها هم بسیار جالب بوده است. جواب همه‌ی آن‌ها تقریبا یکسان بوده است و آن‌ها بر این باورند که نرخ را خودشان تعیین می‌کنند و یک کارفرما در انتخاب آن‌ها به‌عنوان فریلنسر پروژه‌ی خودشان، مختار هستند و می‌توانند انتخاب کرده یا به‌دنبال فرد دیگری بگردند.
این مورد می‌تواند فکر شما را بدین سو سوق دهد که برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق، باید سخت‌گیر باشید. اما چنین حرفی درست نیست و همین‌طوری نمی‌توان هر نرخی را برای انجام پروژه تعیین کرد. چرا که در نهایت باعث خواهد شد که تعداد دریافت پروژه به‌شدت کاهش یافته و در نهایت فرد دلسرد شود.

فعالیت به‌عنوان یک فریلنسر، ریسکی است؟

آمار و ارقام نشان می‌دهد که حوزه‌ی فریلنسرینگ در حال رشد و نمو است. طبق مطالعه‌ای که وب‌سایت Intuit انجام داده اسن، فقط در ده سال گذشته، ۴۰ درصد از کارمندان به‌صورت تمام وقت کار نمی‌کنند و چنین چیزی احتمالا برای بسیاری از افراد ترسناک خواهد بود. ما در نسل گذشته، با انبوهی از برنامه‌های بازنشتگی و فعالیت طولانی مدت و وفادارانه در یک شرکت روبرو بودیم و همه‌ی افراد هم آن را به‌عنوان یک اصل داشتن شغل پذیرفته بودند. اما دیگر همه چیز عوض شده است و مشاغل در حال تبدیل شدن به کسب و کارهای آزاد هستند.
اگر سوال بپرسید که امنیت شغلی فریلنسرینگ در چه حدی است و آیا ارزش دنبال کردن دارد یا خیر و آیا می‌توان برای ۵ الی ۹ سال آینده، استودیوی کوچکی را برای انجام دادن آن برگزید یا خیر؛ می‌توان چنین پاسخ داد که کاملا به خود فرد بستگی دارد. اگر شما اطلاعات کافی از تجارت دارید و می‌توانید در پلتفرمی که انتخاب کرده‌اید پیش رفته و دانش کسب کنید، احتمال موفقیت شما بالا خواهد بود. در ادامه با بخش دوم این مقاله همراه باشید تا اطلاعات تکمیلی را در اختیارتان بگذاریم.

نظرات کاربران

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های اجباری توسط ستاره مشخص شده اند *